Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

A scrie sau a nu scrie despre cărți

Se împlinește o săptămână de când asist la o furtună în paharul cu apă al celor care scriu despre cărți, respectiv bloggerii pe o parte și criticii literari pe altă parte (mețiune: unii critici literari). Simt că se impune să scriu un fel de declarație care să listeze foarte clar ce vreau eu să fac cu blog-ul ăsta. Nu că ar fi asta o problemă majoră a lumii dar… m-am băgat în horă, trebuie să joc. Așadar, pentru cine este interesat, mai jos aflați ce vreau eu de la viață când scriu pe blog.

O să afirm și eu ce au mai afirmat și alții până acum: nu am susținut niciodată că sunt critic literar. Nu mă consider critic. Sunt un om căruia îi place să citească cărți de tot felul, dar în special de SF și care, în urma unor anumite circumstanțe, a ajuns să scrie despre aceste cărți. Și am continuat să scriu deoarece acest lucru îmi hrănește la un anumit nivel psihicul. Scriu despre ce mi-a plăcut și nu mi-a plăcut într-o carte. Atât. Repet: ce mi-a plăcut și nu mi-a plăcut. Mie. Nu consider că părerea mea este avizată și ar trebui să fie considerată ”profesională”. Este strict personală, modelată de particularitățile mele.

Singurul lucru care mă interesează este ca ceea ce scriu să fie clar și, eventual, să pot convinge pe cineva că merită să citească cartea X sau Z. Îmi pun gândurile pe blog pentru aceea persoană care ar vrea să citească mai mult hard SF. Sau fantasy. Sau space opera. Sau orice altceva. Și nimerește pe un site care îi spune ”hei, eu cred că cartea asta este interesantă, încearc-o”. Și așa ajunge să îl cunoască pe Peter Watts. Sau pe Brandon Sanderson. Sau Ursula K. LeGuin.

Sper că este destul de clar ce o să găsiți și ce nu pe acest blog. Vreți părerea subiectivă a unui om care citește SF&F pentru că așa își destinde creierul? Cu mare drag! Vreți analize elaborate, pline de citate și susținute de argumente filosofice sau de altă natură? Atunci trebuie să căutați în altă parte.

Sănătate și numai bine!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 9 April 2017 by in ET CETERA and tagged , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
