Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Narcopunk – Mihai Alexandru Dincă

mihai-alexandru-dinca-narcopunk-sau-fear-and-loathing-in-l2Ce m-a făcut să cumpăr această carte a fost subtitlul ”Fear and loathing in L2”. Care este referință clară la un film despre care știu lucruri – în el joacă Johnny Depp, drogurile sunt practic un personaj în sine și se petrece în Las Vegas – dar nu am simțit înclinația să îl văd. Una din ciudățeniile mele. Uneori mă documentez despre filme și, chiar daca sună interesant, tot nu mă mobiliez să le văd.

În ceea ce privește cartea, se apropie foarte mult de cum mi-am imaginat eu că ar fi filmul ”Fear and Loathing in Las Vegas”: droguri de toate felurile, un personaj care intră situații care îl depășesc și un vag aer de visare care te face să te întrebi dacă tot ce se întâmplă este real sau nu.

Mihai Alexandru Dincă imaginează un Las Vegas futurist care mi-e, cel puțin, mi-a ”sunat” foarte plauzibil. Este cunoscut că oamenii o să tânjească întodeauna să trăiască, chiar și temporar, în afara constrângerilor impuse de societate. Așa că o să fie întodeauna locuri unde regulile de zi cu zi o să fie ignorate. Prin urmare stația orbitală din L2 care adăpostește acest loc ar pierzaniei este posibil.

Mi-a plăcut și stilul de scrie a lui Dincă. Simplu, fără floricele inutile și cu dialog decent. Personajele sunt oarecum hiperbolizate. Nu știu dacă ăsta este cuvântul potrivit dar este ceea ce mi-a venit în minte când am citit această nuvelă. Toate trăsăturile lor sunt un pic exagerate. Sunt credibile dar clar nu sunt ”oameni obișnuiți„.

Nu prea am multe de spus despre ”Narcopunk”. Este o nuvelă destul de compactă și nu este stilul meu să mă apuc să povestesc tot ce întâmplă. Aș mai adăuga că totul de desfășoară foarte repede dar asta nu m-a deranjat. Se potrivește cu tipul de poveste și personajele care le conține. Una peste alta este o lectură plăcută și recomand să o încercați. Eu sigur o să mai citesc lucruri scrise de Mihai Alexandru Dincă. Nu știu când, dar sigur o să fac asta.

Verdict: Mic dar bine făcut.

Categorie: Ușor de citit.

Experiența mea personală: O primă ”citire” promițătoare.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 21 February 2017 by in Ușurele, dar bune and tagged , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
