Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Arhanghelul Raul – Ovidiu Eftimie

ovidiu-eftimie-arhanghelul-raulȘtiți vorba aia că nu există publicitate proastă? Cred că a funcționat pentru acest volum. Cel puțin pentru mine. Pentru că am cumpărat-o deoarece am fost curioasă să văd despre ce s-au iscat atâtea discuții. Bineînțeles, faptul că Ovidiu Eftimie are un blog unde își spune fără prea multe menajamente părerea despre (aproape) orice a contribuit consinderabil la toată ”furtuna” din jurul ”Arhangelul Raul”.

Nu știam nimic despre Ovidiu Eftimie înainte de a-i citi cartea. Așa că mă așteptam la orice. Eram pregătită să ador cartea asta dar și să îmi displacă profund. Din câte am citit pe net, după ce am terminat de lecturat ”Arhangelul Raul”, cam astea sunt reacțiile la ce scrie Eftimie. În ceea ce mă privește, nu pot să spun că o ador, dar mi-a plăcut foarte mult.

Acum trebuie să explic de ce mi-a plăcut, că doar ăsta este jobul meu, nu? 🙂 Da, este irevențioasă. Dar este plină de umor și nu se ia în serios. Da, nu este prima carte ca reinterpretează mitologia grecească și o amestecă cu iconografia specifică creștinismului (printre alte religii). Dar asta nu înseamnă că trucul ăsta o să se învechească în curând dacă este făcut așa cum trebuie. Da, are călătorii în timp care îți smotocesc neuronii mai ceva ca motanul meu când are chef de joacă. Dar, atâta vreme cât rezultatul final nu lasă chestii în aer și are și o fundă mare și roșie la final, vrei mai mult? Eu nu.

Ce am spus mai sus referitor la călătoriile în timp este în mare parte ce contribuie foarte mult la felul în care am reacționat la această carte. Pentru că lucrurile, chiar dacă sunt destul de alambicate și presărate din când în când cu explicații științifice (sau aproape științifice, nu pot să bag mâna în foc), au un fir logic care nu o ia pe câmpii. Dimpotrivă, totul este foarte bine controlat, ceea ce este un mare plus din punctul meu de vedere.

Alt lucru pe care vreau să îl discut, deoarece a fost o surpriză plăcută, este dialogul. Așa cum am afirmat și în alte dăți, majoritatea scriitorilor de SF români – pe care i-am citit eu, cel puțin – nu prea se descurcă cu această parte. Eftimie pune pe hârtie conversații care curg natural. Din când în când sunt un pic mai neverosimile, dar merg în contexul acțiunii.

Am stat să mă gândesc dacă sunt și chestii care nu mi-au plăcut la cartea astea dar nu îmi vine nimic în cap. Este o lectură plăcută de la un capăt la altul și mai ales este lină. Nu te smuncește dintr-o parte în alta fără niciun motiv și își păstrează tonul de la început la final. M-am amuzat la chestiile năstruștice și am apreciat întorsăturile ingenioase de situație. Nu am râs cu hohote ar am zâmbit destul de des. Prin urmare, este logic că o să recomad să o citiți.Chiar dacă faceți asta doar pentru a ști de ce parte a meterezei sunteți când este vorba de Ovidiu Eftimie.

Verdict: Umor din plin.

Categorie: Așa da!

Experiența mea personală: Pentru a nu știu câta oară, ador surprizele literare.

2 comments on “Arhanghelul Raul – Ovidiu Eftimie

  1. Cu mintea la SF
    1 February 2017

    Mie îmi place SF-ul cu o doză sănătoasă de umor. Dar ştiu că nu toţi “aprobă”. Fiecare este liber să citească ce îi place.

    Like

  2. kyodnb
    1 February 2017

    Mai bine nu!!! :))))

    Am mai citit recent un debut romanesc si ..pfuuu..mi s-a parut departe de ceva decent… si totusi, un alt cititor de pe goodreads a fost entuziasmat tocmai de chestiile ce nu mi-au placut mie.

    Deh…gusturile.

    Nu am nimic cu scriitorul, dar din prezentarea cartii de mai sus sigur nu e pe felia mea…asa ca nu insist 🙂

    Like

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 1 February 2017 by in Pentru cunoscători and tagged , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
