Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Cu întârziere, despre Romcon

figures-1607182_1280Am citit săptămâna asta păreri are celor care au participat la Romcon. Scopul acestui blog nu este să fie o platformă pentru ideile mele despre altceva decât cărți SF. Dar în cazul ăsta mă tot zgândăre un mic și insistent daemon să pun aici impresiile mele despre primul Romcon la care am participat. Iar faptul că public asta abia acum se datorează faptului că nu sunt genul de persoană care are replică instantaneu la orice. Asta înseamnă că mai trebuie să examinez mai întâi totul, pe toate părțile și pe urmă îmi pun gândurile pe hârtia virtuală a editorului meu de text.

Dacă este să luăm definiția lui Alex Lamba a fandomului, Romcon-ul de anul ăsta nu poate fi considerat un succes. Pentru că eu una nu prea am văzut fani. Sau dacă erau, proporția lor era insignifiantă. Am văzut în schimb oameni care se cunosc între ei și care participau împreună la cam toate evenimentele.

Acum nu vreau să spun că Romcon-ul trebuie să ajungă la nivelul Gaudeamus, de exemplu. Dar ar fi însă de dorit ca proporția oamenilor care sunt fani, sau care pot deveni fani, să fie semnificativ mai mare decât a celor care scriu sau sunt implicați în procesul de publicare.

Eu, ca cititor, nu cred că aș fi ajuns la Romcon dacă nu mă apucam să scriu despre cărți și altcineva (Georgiana) nu lua inițiativa să pună pe tapet ideea că există o blogosferă ce se ocupă de SF&F. Eram, cum se zice, picată din cer. Au participat însă, din fericire, câtțva oameni cu care mă întâlnisem în alte dăți și am putut să schimb două vorbe, ca să nu fiu complet stingheră. Dar nu știu cât de confortabil s-ar fi simțit cineva care nu avea nicio legătură cu oamenii de acolo.

Al doilea lucru care mi-a atras atenția a fost organizarea mai mult decât laxă. Cât am stat acolo nu am putut să scap de senzația că totul a fost înjghebat în grabă și cu minimul de efort posibil. Poate nu a fost așa, dar la suprafață asta era impresia.

Elementul principal care a dominat experiența mea a fost, bineînțeles, panelul la care am participat. Mi-a plăcut că a fost animat, că s-au implicat oameni din audiență și că nu am vorbit doar noi. Cred că putea să fie un eveniment de două-trei ore fără să ne plictisim. Înviorător și măgulitor în același timp.

Aș vrea să fac o mică paranteză. În timpul panelului s-a sugerat că blogerii nu au capacitatea morală și/sau intelectuală să aprecieze cărțile despre care scriu deoarece nu suntem critici de meserie. Pentru cei care aderă la această părere am două întrebări. Prima ar fi: ați auzit de distribuția Gauss? Pentru că… statistică. Iar a doua este: cine exact vreți să vă citească? Că eu aveam impresia că atunci când pui laolaltă cuvinte într-o carte, nuvelă, articol vrei să te citească cât mai mulți oameni. Dar nu vreau să fac prespuneri despre ce gândesc alții.

Ce mi-a mai plăcut: că am văzut oameni despre care doar am auzit și/sau citit. Că am jinduit la cărți dar m-am abținut și am cumpărat doar două. Teatrul de improvizație. A fost infomal, relaxat și distractiv. Ar trebui ca mai multe evenimente din Romcon să fie la fel. Uite o idee: oare pe când workshop-uri unde cititorii pot să vorbească liber cu scriitorii preferați? Că eu categoric aș veni dacă aș avea oportunitatea să văd ce are de spus omul care a scris cartea.

După ce am ajuns acasă m-am tot gândit: să mă duc și la ediția de anul viitor? Încă nu m-am hotărât încă.

P.S. Mai multe păreri despre Romcon găsiți aici:

http://jurnalul-unei-cititoare.blogspot.ro/2016/11/despre-carti-pentru-cine-pentru-ce.html

http://fanzin.clubsf.ro/ce-este-si-ce-face-un-fandom/

https://moshulsf.wordpress.com/2016/11/02/un-romcon-de-familie-si-un-cenaclu-intim/

https://fansf.wordpress.com/2016/11/01/recolta-romcon-kilipirim-2016/

https://catharsiswriting.wordpress.com/2016/10/31/romcon-2016

https://assassincg.wordpress.com/2016/10/31/romcon-2016-cum-a-fost-la-blogosfera-sff/

https://assassincg.wordpress.com/2016/10/30/romcon-2016-impresii/

5 comments on “Cu întârziere, despre Romcon

  1. alexlamba
    12 December 2016

    Nu sunt de acord cu afirmatia: `s-a sugerat că blogerii nu au capacitatea morală…` . A spus-o o persoana, una singura, gresind in mod evident. Nu poti generaliza in felul asta, lasi impresia ca toti oamenii de acolo ar sustine o asemenea afirmatie, ceea ce e total neadevarat.

    Like

    • Cu mintea la SF
      12 December 2016

      Ai dreptate, am generalizat. O să corectez în text.

      Like

      • alexlamba
        13 December 2016

        A, no need for that, voiam doar să-mi exprim clar neadeziunea la acea atitudine, pe care o găsesc păguboasă. 🙂

        Like

      • alexlamba
        13 December 2016

        Până la urmă, bloggerii interesați de gen sunt cei mai în măsură să comenteze, ei reprezintă cel mai bine publicul țintă. Vârful publicului țintă, mai bine zis.

        Like

  2. Pingback: Romcon 2016 – ecouri | Assassin CG

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 6 November 2016 by in ET CETERA and tagged , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
