Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Canonicatul Dune – Frank Herbert

Frank_Herbert_Canonicatul_DuneBine v-am regăsit! A sosit vremea să discutăm despre marele final al seriei Dune. Este grandios, vă asigur! ”Canonicatul Dune” este continuare evenimentelor din ”Ereticii Dunei”, la o distanță de câțiva ani distanță. Este și firesc, multele dintre firele de intrigă rămăseseră oarecum nerezolvate. Nu mă înțelegeți greșit, elementele principale au primit o concluzie, dar nu un final. Știu, sunt un pic criptică dar trebuie să citești cartea ca să îți dai seama despre ce vorbesc.

Mi-a plăcut foarte mult crescendo-ul din această carte. Te face să întorci cu nerăbdare paginile. Ești curios sp vezi ce se întâmplă în continuare și ai impresia că nu citești destul de repede. Dar, în același timp, parcă ai vrea să dureze mai mult.

Parte mea preferată este, de departe, finalul. Care vine de nicăieri și te lovește peste frunte de stai câteva minute bune să te aduni. Și apoi, după ce îți pui gândurile înapoi în cutia craniană exclami ”Da, e logic!” credeți-mă, este logic, dar nu îl poți ghici citind cartea.

După 6 volume pline de idei provocatoare și inedite, Dune se încheie cu cea mai fabuloasă dintre ele. Așa că, după ce am citit ultimul paragraf, am închis cartea cu un sentiment greu de descris în cuvinte. Zâmbeam dar, în același timp, îmi bâzâia creierul cu idei care de care mai filosofice. Eram împărțită între ”Mamă, ce frumos!” și ”Dar chiar s-a terminat?”. Nu sunt multe cărțile care mi-au dat starea asta. Așa că am savurat fiecare minut și apoi am recitit toată seria. De câteva ori :-).

Voi ce așteptați?

Verdict: Excelentă pentru neuroni

Categorie: SF mereu verde

Experiența mea personală: M-a lăsat fără cuvinte!

 

Seria Dune

1. Dune

2. Mântuitorul Dunei

3. Copiii Dunei

4. Împăratul-zeu al Dunei

5. Ereticii Dunei

6. Canonicatul Dune

5 comments on “Canonicatul Dune – Frank Herbert

  1. Pingback: Ereticii Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  2. Pingback: Mântuitorul Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  3. Pingback: Împăratul-zeu al Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  4. Pingback: Copiii Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  5. Pingback: Dune – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 5 September 2015 by in Absolut formidabile and tagged , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
