Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Mântuitorul Dunei – Frank Herbert

Frank_Herbert_Mantuitorul_DuneiDragilor, tocmai mi-am dat seama că nu am scris despre al doilea volum din seria Dune – ”Mântuitorul Dunei”. Nu știu de ce, dar în capul meu se contopește mereu cu ”Copiii Dunei”. Am tot căutat motive dar nu am găsit nimic. Scriitura și acțiunea este la fel de interesantă și plină de suspans ca în ”Dune”. Numai că mintea mea sucită adună ceea ce se întâmplă în cele două volume într-o singură poveste. Poate pentru că legăturile dintre personaje se consolidează de-a lungul lor. Poate pentru că este o carte destul de subțire. Mister total!

Din unele puncte de vedere ”Mântuitorul Dunei” poate fi considerată o carte de tranziție deoarece se concentrează pe un singur aspect, care va fi ulterior dezvoltat în ”Copiii Dunei”. Dacă o privești așa, este scrisă cât se poate de clar și la obiect. Însă păstrează toată savoarea din primul volum al seriei și adâncește portretele unor personaje care au fost doar sumar descrise până acum.

Stilul lui Frank Herbert rămâne constant de-a lungul întregii serii, ”Mântuitorul Dunei” se încadrează perfect în ”flux”. Mai este nevoie să spun că mi-a plăcut? 🙂

Verdict: Excelentă pentru neuroni

Categorie: SF mereu verde

Experiența mea personală: Pisici! Cum să țin minte că nu este doar un capitol din ”Copii Dunei”?

Seria Dune

1. Dune

2. Mântuitorul Dunei

3. Copiii Dunei

4. Împăratul-zeu al Dunei

5. Ereticii Dunei

6. Canonicatul Dune

5 comments on “Mântuitorul Dunei – Frank Herbert

  1. Pingback: Canonicatul Dune – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  2. Pingback: Ereticii Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  3. Pingback: Împăratul-zeu al Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  4. Pingback: Copiii Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  5. Pingback: Dune – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 1 September 2015 by in Absolut formidabile and tagged , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
