Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Împăratul-zeu al Dunei – Frank Herbert

Frank-Herbert-Imparatul-zeu-al-DuneiAm ajuns și la volumul patru din Dune. Dacă ați citit ce am scris până acum știti că vă așteaptă lucruri mari. De nivelul mileniilor. Acțiunea din acesto volum se petrece la 3000 de ani de la evenimentele din ”Copiii Dunei”. Și nu, nu am pus un zero în plus. Sunt trei mii de ani.

Este cu totul un alt univers. Contextul politic și social este complet diferit și, credeți-mă, nu poți prezice ce se întâmplă, chiar dacă citești primele două cărți. Ăsta este unul dintre motivele pentru care îmi place această serie atât de mult: de fiecare dată descoperi ceva nou și neașteptat.

Singurele constante în universul Dune sunt două personaje (Leto și Duncan) și grupările de genul Bene Gesserit si Tleilaxu. Interacțiunea dintre Leto, Duncan și Siona este ceea ce face să crească treptat presiunea și îți captează atenția. Nu o să spun ce și cum, doar că, în cazul în care nu ați ghicit deja, Leto este împăratul-zeu. Gata, nu mai suflu un cuvânt! Trebuie să citiți cartea dacă vreți să aflați mai multe.

”Împăratul-zeu al Dunei” este o carte voluminoasă și densă. Are 478 de pagini dar fiecare dintre ele contribuie la crearea unui tabloul al unei lumi în pragul unei revoluții pe care nu o așteaptă și nici nu o caută. Această revoluție se întâmplă doar cu acordul tacit al lui Leto și te pune pe gânduri. Cel puțin așa a fost în cazul meu. Da, ajungi la al treilea volum și Frank Herbert te provoacă în continuare să gândești la idei pe care le contempli foarte rar în viață.

Țin minte că am citit cartea asta într-o singură noapte. Pur și simplu nu am putut să o las din mână. A fost una dintre primele mele nopți nedormite și îmi aduc perfect aminte cu m-am simțit când am citit ultimele cuvinte. Eram obosită fizic dar mintea mea semăna cu pomul de Crăciun, cu tot felul de luminițe (a.k.a. Gânduri) clipind frenetic. Îmi venea să pun mâna pe telefon și să îi sun pe cei de la Nemira să îi întreb când publică următorul volum. Pentru că trebuia neapărat să știu ce se întâmplă mai departe!

Sper că o să simțiți și voi măcar o zecime din ceea ce am simțit eu atunci. Dar nu uitați să citiți mai întâi ”Dune” și ”Copiii Dunei”!

Verdict: excelentă pentru neuroni

Categorie: clasic mereu verde

Experiența mea personală: Noi citim, nu dormim!

 

Seria Dune

1. Dune

2. Mântuitorul Dunei

3. Copiii Dunei

4. Împăratul-zeu al Dunei

5. Ereticii Dunei

6. Canonicatul Dune

5 comments on “Împăratul-zeu al Dunei – Frank Herbert

  1. Pingback: Canonicatul Dune – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  2. Pingback: Ereticii Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  3. Pingback: Mântuitorul Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  4. Pingback: Copiii Dunei – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

  5. Pingback: Dune – Frank Herbert | Cu mintea la... SF

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 28 August 2015 by in Absolut formidabile and tagged , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
