Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Trilogia ”The Origin Mystery” – A. G. Riddle

AG-Riddle-The-Atlantis-GeneSalutare dragilor, azi vorbim despre o trilogie care a apărut anul acesta, de un scriitor ”începător”. M-am împiedicat de prima carte din trilogie ”The Atlantis Gene” uitându-mă peste newsletter-ul pe care îl primesc de la Amazon. Îmi place titlul, dau click, citesc descrierea (blurb, în engleză). Hmm, pare interesant. A, uite este trilogie, și toate volumele sunt publicate. Ce bine, nu o să uit ce s-a întâmplat în prima carte până apare a doua. OK, hai să citesc.

Prima carte, ”The Atlantis Gene” începe interesant. Ideile legate de originile vieții pe Pământ sunt oarecum inedite, îmi plac. Tot ce ține de societățile secrete este bine descris și te ține în priză. Una peste alta, un început bun. Se leagă și o mică poveste romantică, care dă o notă mai blândă unei cărți scrise ca un thriller. Cartea se termină, evident, cu suspans, pentru că este, așa cum am spus, o trilogie.

AG-Riddle_The_Atlantis_PlagueBun, volumul doi, ”The Atlantis Plague”. Acțiunea este deja mult mai compactă și plină de răsturnări de situație. Lucrurile se precipită, eroii principali se lovesc de tot mai multe obstacole. Afli mult mai multe despre ideile din prima carte. Ceea ce nu îmi place este faptul că A.G. Riddle complică inutil acțiunea. Ai trei planuri, prezentul, chestii care s-au petrecut undeva intre Primul Război Mondial și anii 70 plus trecutul foarte îndepărtat (zeci de mii de ani). Firele narative ale acestor planuri se suprapun de prea multe ori în umila mea părere. Dar carte rămâne totuși o lectură plăcută. Este scrisă ”jurnalistic”: cuvinte simple, fraze clare, fără elemente stilistice complicate.

Am ajuns și la volumul trei. Ei, aici este se sparge buba complicării din volumul doi. Riddle pune prea multe informații și fire narative care trebuie rezolvate în ”The Atlantis Plague”. Impresia mea, când am citit această carte, este a unui om, care vorbește fără pauză, fără să își tragă sufletul, ca să poată să spună tot ce vrea într-un timp foarte scurt. De aceea ”The Atlantis World” este punctul slab al trilogiei. Eu aș fi scris două volume, în care să explic pe îndelete toate ideile din carte. Sau, aș fi de-complicat acțiunea în volumul doi. A fost un final dezamăgitor al cărții, chiar dacă îți dă satisfacția unor ultime rânduri optimiste. Pur și simplu nu am putut să o savurez. A fost ca fafurie de mâncare, pe care o înghiți pe nemestecate și apoi îți cade ca un pietroi în stomac.

AG_Riddle_The_Atlantis_WorldDacă este să analizez doar ideile din această trilogie, trebuie să spun că mi-au plăcut. Riddle ia elemente din teorii ale conspirației, idei și teorii științifice pe care le combină inteligent și suprinzător. Scăpările de logică sunt neglijabile. Nu vă așteptați totuși la o operă literară. Personajele sunt simple, clișeice. Au rolul de a explica idei, prin urmare nu o să găsești evoluții spectaculoase ale psihologiei personajelor sau descrieri mutifațetate. Ceea ce este cam dotarea standard într-un thriller, dacă stai să te gândești. Ceea ce contează este acțiunea bine scrisă, ideile destul de atrăgătoare încât să îți mențină interesul și faptul că primești la final o explicație.

Prin urmare, dacă vreți să citiți ceva ușor, însă rezonabil de plăcut, trilogia asta este o opțiune bună.

Verdict: Carte de vacanță

Categorie: Hai să văd despre ce este vorba

Experiența mea personală: OK, dacă vrei să nu îți stresezi creierul.

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 16 August 2015 by in Așa și așa and tagged , , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
