Cu mintea la… SF

Science fiction-ul este bun pentru neuroni

Elantris – Brandon Sanderson

Dragii mei, cât am citit cartea asta am avut senzația că mă uit la un film. Ceea ce pentru mine, dacă nu știați deja, se pune la elementele pozitive. Are o intrigă interesantă, destule răsturnări de situație care să îți mențină interesul, personaje plăcute și un univers bine conturat.Brandon-Sanderson-Elantris

Îmi place stilul de a scrie a lui Sanderson. Are ”mână ușoară”. În traducere, înseamnă că nu se complică cu elemente stilistice prea sofisticate. Asta nu înseamnă că nu o poate face (vezi cărțile care le-a scris pentru completarea seriei ”The Wheel of Time” a lui Robert Jordan și propria lui serie ”The Stormlight Archive”) dar nu o face în această carte.

Acțiunea este destul de simplă: eroul este pus într-o situație ce îl pune la încercare, depășește o serie de obstacole și situația se rezolvă cu bine, după câteva întorsături care îi pun bețe în roate. Ce face lectura foarte plăcută este felul în care Sanderson construiește un univers magic, cu reguli clare și ușor de înțeles, care încadrează frumos acțiunile personajelor. Aceastea sunt, la rândul lor, bine conturate, ușor de plăcut (sau displăcut, după caz). Nu este Dostoievski dar sunt umane și poți să ți le imaginezi ca persoane reale.

Nu aș putea spune mai multe fără să descriu acțiunea efectivă, ceea ce nu îmi place să fac. Este o carte care îți face plăcere să o citești, cu idei inteligente, fără derapaje narative sau de stil. Consider că este un exemplu foarte bun din scrierile lui Sanderson, care este un scriitor cu o imaginație destul de bogată. Îmi place ușurința cu care construiește universiuri magice, are o imaginație fertilă în privința asta. Am citit 3 sau 4 cărți de ale lui și fiecare dintre ele are un sistem magic diferit. Ceea ce este foarte plăcut, din punctul meu de vedere, pentru că îți oferă mereu ceva nou la care să te gândești.

Verdict: Perfectă pentru vacanță sau dacă ai chef de ceva relaxant.

Categorie: Ușurel, dar bun.

Experiența mea personală: La naiba, trebuia să îmi fac și niste floricele de porumb!

One comment on “Elantris – Brandon Sanderson

  1. Pingback: Trilogia Mistborn – Brandon Sanderson | Cu mintea la... SF

Leave a Reply

Information

This entry was posted on 16 August 2015 by in Ușurele, dar bune and tagged , , , .

Arhivă

Follow Cu mintea la… SF on WordPress.com
